Systemy klasy CMMS wspierają obszar utrzymania ruchu w zakresie planowania i realizacji przeglądów maszyn, zarządzania częściami zamiennymi oraz zbierania informacji w kontekście pracy parku maszynowego. Aplikacja umożliwia tworzenie systemu alertowego, który w czasie rzeczywistym monitoruje pracę maszyn i informuje użytkowników o wszystkich sytuacjach, w których praca maszyny odbiegała o wyznaczonej normy. CMMS pozwala również na obliczanie wskaźników takich jak MTTR, MTTF, czy MTBF.
Rozwiązanie Raion CMMS dodatkowo oferuje wsparcie komunikacji pomiędzy wybranymi obszarami produkcji, a działem UR poprzez wykorzystanie Andon. Dzięki Andon możliwe jest również obliczanie czasu reakcji potrzebnego na podjęcie zgłoszenia przez pracowników UR. Kluczowe informacje zebrane przez system są wizualizowane w czasie rzeczywistym oraz znajdują swoje odzwierciedlenie w raportach.
Aplikacja monitoruje czas zaplanowany na serwis względem realnego wykonania pracy serwisowej
System pozwala na planowanie serwisów planowanych i reaktywnych dla wybranej maszyny
System pozwala na centralne zarządzanie dokumentacją techniczną
Moduł magazynowy pozwala na rozliczanie części wykorzystanych podczas serwisów oraz napraw
System umożliwia wysyłanie sms oraz e-mail do wybranych użytkowników na temat dowolnych zdarzeń
Aplikacja pozwala na obliczanie takich wskaźników jak: czas reakcji, MTTR, MTTF, MTBF i inne.
System wspiera proces inwentaryzacji parku maszynowego, m.in. dzięki kontroli nad datami ważności przeglądów.
Informacje o przestojach i awariach pochodzące bezpośrednio z maszyny lub operatora na stanowisku produkcyjnym
Natychmiastowa reakcja na zgłoszenie z obszaru produkcji
Planowanie i rozliczanie seriwsów oraz zarządzanie częściami zamiennymi
Zgłoszenia do służb, które nie wymagają natychmiastowej reakcji
Uproszczone planowanie serwisów
Użytkownicy mogą planować akcje serwisowe na wybranych maszynach. Planują: kto, kiedy, na jakiej maszynie oraz jak długo ma wykonywać czynności serwisowe. Do każdego serwisu można dodać odpowiedni komentarz oraz załącznik, który pracownik realizujący serwis na maszynie będzie mógł zobaczyć.
Każda maszyna posiada swój unikalny harmonogram pracy. Kolejka zleceń serwisowych do wykonania prezentowana jest w formie wykresu Gantta. Operatorzy Utrzymania Ruchu z perspektywy panelu operatorskiego realizują serwisy, wybierając odpowiednie zlecenia zgodnie z priorytetami. Zrealizowane serwisy odzwierciedlone są w raportach.
Magazyn części zamiennych
Struktura magazynu jest konfigurowalna i pozwala na maksymalne dostosowanie do potrzeb Klienta. System magazynowy jest w pełni zintegrowany z aplikacją, dzięki czemu część akcji (przesunięcia, wydania, itd.), może dziać się automatycznie.
System posiada wbudowany magazyn części zamiennych, które mogą być wykorzystywane podczas prac serwisowych. Wykorzystane części rozliczone są w aplikacji podczas realizacji serwisów. Dodatkowo możliwe jest monitorowanie narzędzi i oprzyrządowania, pod kątem: lokalizacji, zużycia, przepracowanych cykli lub roboczogodzin.
System andon i zgłoszenia
System Andon – wspiera natychmiastową reakcję służb UR i sygnalizuje miejsce powstania problemu produkcyjnego. Andony oraz ich zachowania są w pełni konfigurowalne za pomocą interfejsu aplikacji.
System Ticketowy – umożliwia poinformowanie dowolnych służb o problemie, brak sprzętu lub niepokojącym działaniu maszyny, natomiast reakcja na takie zgłoszenie nie musi być podjęta natychmiast. System zgłoszeń pozwala na ich statusowanie oraz stanowi jedno zbiorcze źródło informacji o problemach okołoprodukcyjnych.
System w czasie rzeczywistym zbiera informacje na temat awaryjności poszczególnych maszyn. Dzięki temu system automatycznie potrafi obliczyć kluczowe wskaźniki obrazujące pracę Działu Utrzymania Ruchu. Wskaźniki znajdują odzwierciedlenie w raportach, a każdy raport może zostać wygenerowany w formie xlsx. lub .pdf
Zgłoszona awaria przez maszynę lub zgłoszenie od operatora jest widoczne na monitorach wizualizacyjnych, w aplikacji oraz może generować powiadomienie w postaci sms lub e-mail. Powiadomienia kierowane są do odpowiednich grup użytkowników wraz dokładną informacją na temat rodzaju awarii, stanowiska oraz czasu rozpoczęcia / zakończenia.
W celu ulepszenia komunikacji wewnątrz działu utrzymania ruchu system pozwala na odzwierciedlenie np. listy serwisów do wykonania lub statusu parku maszynowego. Wizualizacje są możliwe do podglądu za pomocą TV umieszczonych na hali produkcyjnej oraz dostępne do podglądu za pomocą komputerów osobistych.
Cyfryzacja dokumentacji technicznej
System pozwala na budowanie drzewiastej struktury dokumentacji maszyny. Dokumentacja zarządzana jest za pomocą jednego narzędzia, a dostęp do niej następuje za pomocą dowolnego sprzętu: tabletu, komputera, smartfona.
Dzięki temu modułowi wszyscy użytkownicy systemu mają dostęp do najnowszych wersji dokumentów, co znacząco ułatwia komunikację i zarządzanie dokumentacją techniczną maszyny.
Wielopoziomowa struktura parku maszynowego
System wspiera inwentaryzację majątku trwałego przedsiębiorstwa w zakresie maszyn i urządzeń znajdujących się w obszarze produkcji. W aplikacji można odzwierciedlić rzeczywistą strukturę parku maszynowego.
Do każdej maszyny lub urządzenia użytkownik może przypisać dowolną ilość cech. Dzięki temu każda pozycja będzie posiadać unikatowe zmienne, które będą rejestrowane i kontrolowane. Aplikacja dzięki temu umożliwia np. przypominanie o zbliżających się przeglądach lub serwisach.
Minimalizacja czasu i ilości nieplanowanych przestojów
Efektywne zarządzanie pracą i personelem UR
Zwiększenie dostępności maszyn
Redukcja kosztów utrzymania parku maszynowego
Skrócenie czasu reakcji służb UR na zgłoszenia z produkcji
Automatyczne obliczanie wskaźników TPM: MTTR, MTBF, MTTF
POZNAJ GAMĘ
NASZYCH PRODUKTÓW
Copyright ©2023 RAION.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Copyright ©2023 RAION.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
MENU
KONTAKT
ul. Główna 10, 61-005 Poznań
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |